Yhdistys

Maataloustoimittajat r.y. on maa-, metsä-, elintarvike- ja puutarhatalouden toimittajien ja muiden viestinnän ammattilaisten yhdistys. Jäsenemme työskentelevät ammattilehdissä ja sähköisessä mediassa sekä yrityksissä ja järjestöissä viestinnän tehtävissä. Osa jäsenistöstämme on yrittäjiä, freelancer-toimittajia tai -kuvaajia. Yhdistyksellä on jäseniä noin 210.

Maataloustoimittajat järjestää jäsenilleen koulutusta ja retkiä, ja tarjoaa siten hyvän mahdollisuuden verkostoitumiseen. Maataloustoimittajat ry on kansainvälisen maataloustoimittajien järjestön, IFAJ:n jäsen. Jäseniä kannustetaan osallistumaan kansainväliseen toimintaan, esimerkiksi vuosittain järjestettäviin kongresseihin.

Maataloustoimittajat r.y. palkitsee vuosittain Tiedonjyvä-palkinnolla maatalous-, metsä- tai ruoka-alan ammattilaisen, joka on toiminallaan tuonut julkiseen keskusteluun uusia aineksia, osoittanut aktiivisuutta tiedottamalla alansa tapahtumista ja joka on suhtautunut myönteisesti tiedotusvälineiden tiedonhankintaan.

Yhdistys on perustettu vuonna 1958.

Voit lähettää jäsenistöllemme kutsuja ja tiedotteita. Jos haluat tavoittaa jäsenemme, lue lisää täältä.

Maataloustoimittajat ry
maataloustoimittajat@gmail.com